I tak było z naszą historią. Czasem nie da się od razu wskoczyć na główkę na głęboką wodę. Musieliśmy trochę popływać, aż w końcu jesteśmy tu i teraz. Spełniamy swoje marzenia robiąc to co kochamy najbardziej - mamy markę odzieżową. Jeśli Wasza destynacja jest podobna i też kręci Was to co nas to super. My Wam pomożemy.
Najważniejsze pytanie - od czego zacząć?
Pozwólcie, że zaprezentujemy dla Was przewodnik krok po kroku, służący do uruchomienia marki z ciuchami odnoszącej sukcesy.
Po pierwsze - rozpoczęcie działalności w branży odzieżowej wymaga ogromnego nakładu pracy.
Po drugie - niewątpliwie pojawią się wyzwania, zwłaszcza jeśli po raz pierwszy rozpoczynasz swoją działalność. Dochodzi tutaj dużo logistyki i planów, które z ubraniami nawet nie mają nic wspólnego. Dla pocieszenia - tak jest w każdej branży. Nie tylko tej z ciuchami. Więc zapinajcie pasy, róbcie research i nie bójcie się odezwać po pomoc. Czasem niektóre aspekty firmy warto powierzyć w ręce profesjonalistów takich jak na przykład księgowi itp.
Po trzecie - to co po drugie nie oznacza jednak, że nie masz podążać za swoją pasją. Tak jak już wspomniane, możesz sięgać po pomoc, możesz też zdać się na siebie z bardziej mozolną logistyką firmy. Motywacja, jaką jest posiadanie własnej marki sprawi, że te wszystkie zadania staną się bardziej przyjazne i nie utracisz sił do tej roboty. Wierzymy, że zrobisz wszystko co w swojej mocy, aby Twoja własna linia odzieżowa stała się piękną rzeczywistością.
Wielkie marki przemysłu odzieżowego zawsze tworzone są fragment po fragmencie. W grę często wchodzą próby i błędy, ważna zawsze jest z tego lekcja, dzięki której elastycznie i płynnie kierujemy swoim biznesplanem. Pamiętajcie, że nawet Ci, którzy odnieśli największy sukces, musieli przejść swoje. Kluczem jest fakt, że każdy po prostu wchodząc w coś nowego jest uczniem. Wszyscy na początku zaczynamy od klasy pierwszej. Liczy się kontynuacja skalowania w zrównoważonym tempie. To nie jest sprint, a raczej maraton.
Przygotuj się na szczyty i doliny w swojej podróży biznesowej w branży odzieżowej. Założenie firmy od zera nigdy nie jest łatwe, ale z pewnością jest możliwe. I my jesteśmy tego idealnym przykładem. Dzisiejsze kultowe marki miały gdzieś swój początek.
Zidentyfikuj potrzebę rynku. Udana marka musi nawigować w mądry sposób. Warto uzbroić się w cierpliwość. My polecamy poszukiwań niszy rynkowej, która nie jest obecnie wypełniona, albo też widać jej braki. Ale to nie znaczy, że pomysł, który macie, który nie dotyczy niszowych produktów nie ma możliwości wspięcia się na szczyty. Liczy się kreatywność, a przy niej polecamy zaufanie samemu sobie. Jeśli uważacie, że Wasz produkt jest wyjątkowy, to zaufajcie sobie, może też podpytajcie innych co sądzą i uważnie uderzajcie na rynek. Jeśli interesuje Was nisza rynkowa to pokażcie w śmiały sposób, dlaczego uważacie, że akurat to co robicie jest potrzebne. Dla kogo to oferujecie itd.
Opracuj swój biznesplan. Zadawaj sobie pytania tj.: Jaki jest mój ostateczny cel dla tego produktu? Wyobraź sobie sukces i pomyśl w jaki sposób chcesz wykorzystać swoje zasoby. Warto być przygotowanym na gorsze i lepsze momenty. Może osiągniesz sukces w trzy miesiące - co wtedy? Czy chcesz iść z tym gdzieś dalej? Jak wykorzystasz pieniądze, gdzie poszukasz ludzi do pomocy czy też pracy? Jeśli zamiast sukcesu pojawią się gorsze, mozolne dni - jak wtedy masz zamiar sobie poradzić? Warto robić takie plany, dlatego, że taki plan pozwala nam na spokojnie się rozwijać bez większych zmartwień. Określ te cele i pamiętaj o nich podczas budowania marki.
Czas na grupę docelową. Ten krok jest w zasadzie równy z krokiem pierwszym. Twoim celem nie jest po prostu zidentyfikowanie elementu odzieży, który powinien istnieć, ale także rynku docelowego konsumentów tego produktu. Genialny produkt jest mało przydatny, jeśli brakuje mu potencjalnych klientów. Rozważ zalety i wady kierowania reklam do określonych grup demograficznych. Młodzi ludzie są bardziej świadomi stylu i otwarci na marketing online i pocztę pantoflową, ale często mają ograniczone fundusze. Klienci starsi mogą pozwolić sobie na większy wydatek za wyższą cenę, ale rzadziej są zainteresowani stylem i aktualną modą, a do tego wykazują lojalność to istniejących już marek. Oprócz tego reklamy skierowane do starszych klientów są trudniejsze. Metody tradycyjne mogą okazać się kluczem.
Zacznij projektować. Przypuszczamy, że nie jest to Twoja pięta Achillesowa, więc tu szansa na zabłyśnięcie. Ale jeśli nie, to warto uzbroić się w grafika lub też kilku. Im więcej pomysłów tym lepiej. Pierwsza kolekcja zawsze ma znaczenie i powie wiele Waszym klientom. Upewnij się, że tworzysz coś, co z przyjemności wykorzystasz jako swoją wizytówkę w przyszłości. Jednocześnie myśl praktycznie. Cokolwiek projektujesz, będzie musiało być wyprodukowane w opłacalny sposób. To zawsze mieszanka ideału i tego, co jest po prostu osiągalne.
Teraz uważaj, bo bardzo ważny aspekt - znajdź producenta odzieży. Jeśli nie planujesz samodzielnie pozyskiwać, ciąć i szyć wszystkich materiałów, będziesz potrzebować partnera produkcyjnego. Być może mowa tu o współpracownikach, którzy pomogą Ci tworzyć coś w domowym studio. Być może mowa o dostawcy tkanin, a może też w pełni działającej fabryki. Bardzo możliwe, że twoje poszukiwania producenta doprowadzą cię do innego kraju. Może też, będziesz chciał osobiście odwiedzić fabrykę. To wszystko trzeba przemyśleć i wiedzieć, gdzie poświęcić więcej czasu, a gdzie wystarczy dotknąć tematu tylko lekko. Ważny też jest proces dogadania sposobu utrzymywania relacji. Czy odpowiada Ci telefon, mail, czy może coś innego. Takie szczegóły warto mieć już z tyłu głowy, żeby później na tym się nie rozjechać. My z własnego doświadczenia wiemy i teraz już polecamy uderzać w miejsca i ludzi lokalnych. To zawsze okazuje się być bardzo dobry ruch, który cieszy lokalsów.
Stwórz logo i określ profil rynkowy. Jeśli Twoje linie odzieżowe wydają się mogą być produkowane w opłacalny sposób, jesteś gotowy, aby rozpocząć planowanie swojego wizerunku publicznego. To oznacza wybór nazwy firmy, stworzenie logo i ewentualnie skonstruowanie hasła reklamowego. Ważne jest również zaprojektowanie strony internetowej przy użyciu platformy e-commerce, takiej jak Shopify lub Etsy. Klienci doceniają marki z ciekawą historią, dlatego warto wpleść ją w nazwę firmy, logo lub stronę internetową. Te działania powinny zostać zakończone przed zakończeniem procesu produkcji. W ten sposób będziesz gotowy do sprzedaży swoich produktów od razu po ich wyprodukowaniu.
Wybierz punkt cenowy dla swoich produktów. Ten krok wiąże się z identyfikacją i zrozumieniem grupy docelowej. Wybierz punkt cenowy, który pokryje koszty produkcji, ale nie zniechęci klientów, których będziesz potrzebować, aby uruchomić swój biznesik.
Rozpocznij premierę. Gdy masz odzież, którą możesz sprzedawać w ograniczonych ilościach - jesteś gotowy, aby przyciągnąć potencjalnych partnerów biznesowych i współinwestorów. Tak, byłoby miło posiadać swój biznes na własność i zatrzymać wszystkie przyszłe zyski. Jednak gdy większość właścicieli firm zaczyna zwiększać skalę działalności, potrzebują dostępu do kapitału. Nawiązanie współpracy z partnerem biznesowym, który może zapewnić ten kapitał w zamian za część przyszłych zysków, jest najbardziej tradycyjnym sposobem na osiągnięcie tego celu.
Oczywiście to tylko informacja, zawsze można działać samemu. Wszystko zależy od tego jaka skala was interesuje.
No dobra, jesteście gotowi na ubraniowy szał. Pamiętajcie, że my w was wierzymy i trzymamy za Was kciuki.